Κυριακή, 26 Οκτωβρίου 2008

KIΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΥΔΡΑΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ 27-10-2008

Α) Να δρομολογηθεί άμεσα συμβατικό πλοίο .
Β) Να επανεξετασθεί η κατάργησης του εκπτωτικού 50 % εισιτηρίου που παρείχετο σε κατοίκους νήσων με πληθυσμό κάτω των 3100 κατοίκων και να ζητηθεί εκ νέου η προσφορά.
Γ) Να υιοθετηθεί η πρόταση αναφορικά με το μεταφορικό ισοδύναμο.
Δ) Να διερευνηθεί η αγορά για να βρεθούν εταιρείες που θα ήθελαν να δρομολογήσουν πλοία τους στην γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Ε) Σε συνδυασμό με την ανωτέρω πρόταση να διερευνηθεί και η ανάπτυξη εταιρείας λαϊκής βάσης με Δημοτική κάλυψη.
ΣΤ) Να ερωτηθεί και σε ανάγκη να μεσολαβήσει η επιτροπή ανταγωνισμού για το θέμα των εισιτηρίων και του μονοπωλείου της γραμμής.
Στις ανωτέρω προτάσεις η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΥΔΡΑΣ προτείνει χρονικό όριο ενός μηνός για να απαντηθούν απο τις υφιστάμενες αρχές.
Σε περίπτωση που δεν μας ικανοποιήσουν τουλάχιστον το πρώτο και σημαντικότερο αίτημά μας , να τους ενημερώσει ο Δήμος οτι οι κάτοικοι του νησιού θα χρησιμοποιήσουν σκληρότερα μέσα, που η λαϊκή συνέλευση θα αποφασίσει.

2 σχόλια:

polites είπε...

Αγαπητοί συμπολίτες,
για προσωπικούς λόγους απουσιάζω από την Ύδρα αυτές τις ημέρες.
Παρόλα αυτά, θα ήθελα να καταθέσω τις απόψεις μου στις προτάσεις σας:


> ΚIΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΥΔΡΑΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ 27-10-2008
> Α) Να δρομολογηθεί άμεσα συμβατικό πλοίο .
Πρέπει να καταλάβουμε πως η δρομολόγηση συμβατικού πλοίου δεν μπορεί να γίνει μόνο με υπογραφές και πιέσεις. Δεν υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης από την Πολιτεία προς καμία ιδιωτική εταιρεία, ώστε να την πιέσει να δρομολογήσει πλοίο σε γραμμή που είναι για αυτήν ασύμφορη. Όσον αφορά το καθεστώς της Δημόσις Υπηρεσίας, για την Ύδρα, έχουν γίνει τουλάχιστον 3 προκηρύξεις διαγωνισμών, χωρίς ανταπόκριση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αν επιθυμείτε, μπορώ να σας στείλω αντίγραφα. Να επισημάνω ακόμα, ότι ήδη έχει γίνει περιορισμός δρομολογιών και προς τον Πόρο, αφού η λειτουργία του δρόμου Καλλονής - Επιδαύρου έχει μειώσει το χρόνο οδικής προσέγγισης στην Αθήνα.

> Β) Να επανεξετασθεί η κατάργησης του εκπτωτικού 50 % εισιτηρίου που παρείχετο σε κατοίκους νήσων με πληθυσμό κάτω των 3100 κατοίκων και να ζητηθεί εκ νέου η προσφορά.
Το μέτρο αυτό, καταργήθηκε στην πράξη, αφού το Κράτος δεν απέδωσε ποτέ στους ακτοπλόους το ποσό που του αναλογούσε για την επιδότηση. Και κοινωνική πολιτική με τα λεφτά κερδοσκοπικών εταιρειών δε γίνεται.
> Γ) Να υιοθετηθεί η πρόταση αναφορικά με το μεταφορικό ισοδύναμο.
Εδώ πιστεύω πως υπάρχει η μεγαλύτερη ελπίδα. Και μάλιστα σε σχέση με την επιδότηση, το πλεονέκτημα είναι πως μπορεί να εξασφαλισθεί χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ. Προς αυτήν την κατεύθυνση νομίζω ότι πρέπει κυρίως να στραφούν οι προσπάθειες όλως μας. Και προφανώς αυτό αφορά ολόκληρη τη νησιωτική Ελλάδα.
Η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, που δεν αφήνει (όπως είναι τα πράγματα) στο κράτος τη δυνατότητα να επιβάλλει στις εταιρείες δρομολόγια, σε αυτήν την περίπτωση φαίνεται να μπορεί να αντισταθμίσει την κατάσταση. Ο Ευρωπαϊκός Επίτροπος έχει ήδη ταχθεί κατ΄αρχήν θετικά στο θέμα του μεταφορικού ισοδυνάμου

> Δ) Να διερευνηθεί η αγορά για να βρεθούν εταιρείες που θα ήθελαν να δρομολογήσουν πλοία τους στην γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Ας κάνουμε λίγο και την αυτοκριτική μας: Γιατί δεν στηρίξαμε τόσο τη Euroseas με το Eurofast I όσο και το καλοκαίρι του 2007 τα δελφίνια της Aegean Flying Dolphins; Ξέρετε πόσες φορές, επιλέγοντας τις εταιρείες αυτές, έβλεπα κόσμο στο λιμάνι να περιμένει κάποιο άλλο δρομολόγιο της Hellenic Seaways και στο Eurofast ή στα δελφίνια της Aegean να μπαίνουμε 3- 4 άτομα; Όταν μάλιστα ήταν και φθηνότερες, έστω και για 1 - 2 ευρώ (με μεγαλύτερη έκπτωση στο μετ' επιστροφής).
Και επειδή πολλές φορές έχω ακούσει πως "δε βόλευαν τα δρομολόγια", σας ανέφερα περιπτώσεις όπου την ίδια σχεδόν ώρα είχαν απόπλου οι άλλες εταιρείες με της Hellenic και η αναλογία ήταν 95 - 5......
Για ποιο λόγο μια ιδιωτική κερδοσκοπική εταιρεία να μπει στη γραμμή, όταν έχει ήδη δει πως κινήθηκαν άλλες;
Ο μόνος λόγος που θεωρώ ότι μπορεί να αποτελέσει κίνητρο, είναι η συμμετοχή επιχειρηματιών με συμφέροντα στο νησί. Για παράδειγμα, στην Ιθάκη όπου βρίσκομαι αυτές τις ημέρες,ένα νησί με παρόμοιο πληθυσμό με την Ύδρα, υπάρχει καθημερινά πολύ καλή συγκοινωνία (2 δρομολόγια εκτός Σαββάτου με Πάτρα μέσω Κεφαλλονιάς, ένα με Αστακό Αιτωλοακαρνανίας και ένα ή δύο με Λευκάδα). Την κύρια γραμμή, Πάτρας - Σάμης Κεφαλλονιάς και Ιθάκης, την εκμεταλλεύεται η εταιρεία Γραμμές Επτανήσου της οικογένειας Στρίντζη (χωρίς συμμετοχή του πρώην Δ.Σ της HSW καπετάνιου Γεράσιμου Στρίντζη). Η οικογένεια αυτή έχει και άλλες επιχειρήσεις στην Κεφαλλονιά και δεν αφήνει τη γραμμή καθόλου μέσα στο χρόνο. Ακόμα και κατά τη διάρκεια των ακινησιών για λόγους συντήρησης των πλοίων, μισθώνει πλοίο άλλης εταιρείας...

> Ε) Σε συνδυασμό με την ανωτέρω πρόταση να διερευνηθεί και η ανάπτυξη εταιρείας λαϊκής βάσης με Δημοτική κάλυψη.
Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν των Ναυτιλιακών Εταιρειών Λαϊκής Βάσης και δούμε που κατέληξαν τα χρήματα των νησιωτών που επένδυσαν, τα πράγματα είναι απογοητευτικά. Ο Υφυπουργός ΕΝΑΝΠ από ότι γνωρίζω, έχει προτείνει αυτήν την πρακτική και στις συζητήσεις του και με το Δήμαρχο αλλά και με τους Δημοτικούς Συμβούλους της αντιπολίτευσης, με σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Εκτιμώ ότι είναι πολύ δύσκολο εγχείρημα, που απαιτεί άτομα κοινής αποδοχής και εμπιστοσύνης στη διαχείριση και επαγγελματίες σε θέματα marketing και management. Οι καιροί έχουν αλλάξει. Προσωπικά πιστεύω πως δύσκολα θα σταθεί μια τέτοια εταιρεία κόντρα στα "τερτίπια" και τα εμπόδια των μεγάλων εταιρειών, όπως η HSW.. Βλέπετε και τα Υπουργεία εκεί παίζουν το παιχνίδι των μεγάλων εταιρειών, Παράδειγμα τα προβλήματα που προκλήθηκαν με τις προσεγγίσεις του F/B "Φοίβος" την περίοδο που στα δρομολόγια του συμπεριλαμβανόταν και η Ύδρα.


> ΣΤ) Να ερωτηθεί και σε ανάγκη να μεσολαβήσει η επιτροπή ανταγωνισμού για το θέμα των εισιτηρίων και του μονοπωλείου της γραμμής.
Άλλη μια πρόταση που μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Η απελευθέρωση των ναύλων στην αρχή βασίστηκε στη λογική της ταυτόχρονης δραστηριοποίησης δύο εταιρειών, κάτι που πρακτικά δεν ίσχυσε ποτέ και τώρα δεν ισχύει ούτε θεωρητικά. Νομίζω ότι τώρα παραμένει απελευθερωμένη επειδή ξεπερνά σε κίνηση τον αριθμό των 400.000 επιβατών ετησίως.Αξίζει πιστεύω να διερευνηθεί.

> Στις ανωτέρω προτάσεις η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΥΔΡΑΣ προτείνει χρονικό όριο ενός μηνός για να απαντηθούν απο τις υφιστάμενες αρχές.
> Σε περίπτωση που δεν μας ικανοποιήσουν τουλάχιστον το πρώτο και σημαντικότερο αίτημά μας , να τους ενημερώσει ο Δήμος οτι οι κάτοικοι του νησιού θα χρησιμοποιήσουν σκληρότερα μέσα, που η λαϊκή συνέλευση θα αποφασίσει.
Θα ήθελα να πω πως η κατάλληλη περίοδος για κινητοποιήσεις δεν είναι στο τέλος της τουριστικής σαιζόν. Καλό θα ήταν να έχουν γίνει κινητοποιήσεις μέσα στο καλοκαίρι. Παρόλα αυτά και επειδή οι αιτήσεις δρομολόγησης για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο (01/11/2009-31/10/2010) γίνονται το Μάρτιο, όποιες δυναμικότερες κινητοποιήσεις, θα πρέπει να γίνουν με κάλυψη από μεγάλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με δεδομένη τη μεγάλη συμμετοχή και όχι να μείνουν για εσωτερική κατανάλωση.

Τέλος, δεν είδα τις θέσεις σας για το μεγάλο θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών, κάτι που ο Δήμος έχει βάλει στην ατζέντα της συνέλευσης αυτής


Με εκτίμηση, ένα ευχαριστώ για το χρόνο που διαθέσατε και ευχές για καλή επιτυχία,

Τζαβάρας Σταύρος

π.ΙΕΡΟΘΕΟΣ, ΔΙΑΚΟΝΟΣ Ι.Μ.ΥΔΡΑΣ, ο εκ Κρανιδίου είπε...

ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΑΛΕΙ ΓΕΛΙΑ ΕΝΑ ΝΗΣΙ ΜΕ ΑΠΟΣΤΑΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΛΟΙΟ...
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΠΑΡΑΤΗΡΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΝΑ ΥΠΟΤΥΠΩΔΕΣ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟ ΜΕΤΟΧΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΚΑΙ ΜΠΕΙ ΕΝΑ FERRY BOAT ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΧΡΟΝΙΚΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΕΡΙΑ ΚΑΙ ΕΞ ΑΥΤΗΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!
ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΚΛΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ...ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΠΙΕΣΘΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΥΔΡΑΙΟ ΠΟΥ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΤΑΙ!

Αργοπεθαίνει.....

Αργοπεθαίνει
όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας,
επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές,
όποιος δεν αλλάζει περπατησιά,
όποιος δεν διακινδυνεύει και δεν αλλάζει χρώμα στα ρούχα του,
όποιος δεν μιλεί σε όποιον δεν γνωρίζει.
Αργοπεθαίνει
όποιος αποφεύγει ένα πάθος,
όποιος προτιμά το μαύρο για το άσπρο και τα διαλυτικά σημεία στο " ι " αντί ενός συνόλου συγκινήσεων που κάνουν να λάμπουν τα μάτια,
που μετατρέπουν ένα χασμουρητό σε ένα χαμόγελο,
που κάνουν την καρδιά να κτυπά στο λάθος και στα συναισθήματα.
Αργοπεθαίνει
όποιος δεν αναποδογυρίζει το τραπέζι,
όποιος δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του,
όποιος δεν διακινδυνεύει τη βεβαιότητα για την αβεβαιότητα για να κυνηγήσει ένα όνειρο,
όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του να αποφύγει τις εχέφρονες συμβουλές.
Αργοπεθαίνει
όποιος δεν ταξιδεύει,
όποιος δεν διαβάζει,
όποιος δεν ακούει μουσική,
όποιος δεν βρίσκει σαγήνη στον εαυτό του.
Αργοπεθαίνει
όποιος καταστρέφει τον έρωτά του,
όποιος δεν επιτρέπει να τον βοηθήσουν,
όποιος περνάει τις μέρες του παραπονούμενος για τη τύχη του ή για την ασταμάτητη βροχή.
Αργοπεθαίνει
όποιος εγκαταλείπει μια ιδέα του πριν την αρχίσει,
όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει.
Αποφεύγουμε τον θάνατο σε μικρές δόσεις,
όταν θυμόμαστε πάντοτε ότι για να είσαι ζωντανός
χρειάζεται μια προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη
από το απλό γεγονός της αναπνοής.
Μόνο η ένθερμη υπομονή θα οδηγήσει
στην επίτευξη μιας λαμπρής ευτυχίας.


Πάμπλο Νερούντα